Memo Anisina Projeler

27. Akbank Caz Festivali Mehmet Uluğ Gecesi: Emin Fındıkoğlu

80’lerin sonlarında, Pozitif fikrinin Memo’nun ilk aklına düştüğü zamanlarda, bu konuyla ilgili ilk temasa geçtiği kişilerden biri caz müzisyeni, piyanist, besteci Emin Fındıkoğlu’ydu. O yıllarda Bilsak Caz Festivali`ni düzenleyen ve dünya çapında birçok ünlü caz müzisyeninin İstanbul`da konser vermesini sağlamış olan Emin Fındıkoğlu’nun açtığı yol önemlidir.

Emin Fındıkoğlu’nun 2015’te, İstanbul Caz Festivali tarafından Yaşam Boyu Başarı Ödülü’ne teşekkür amacıyla oluşturduğu, ustaların yanı sıra Türk cazının genç yeteneklerinin de bulunduğu 15 cazcıyı kucaklayan büyük caz orkestrası, Akbank Caz Festivali’nde gelenekselleşen Mehmet Uluğ Anma Gecesi için çok anlamlı bir seçimdi. 8 Ekim’de Babylon’da gerçekleşen gecede, Fındıkoğlu’nun özenle seçip düzenlediği parçaların yanısıra, Arif Mardin’in 1950’lerin sonlarında Boston’da büyük bir orkestra için yazarak kopyasını Fındıkoğlu’na hediye ettiği “A Night in Tunisia“ düzenlemesi de yer aldı.

Piyano: Emin Fındıkoğlu
Vokal: Meltem Ünel
Trompet: Şenova Ülker, İmer Demier, Barış Doğukan Yazıcı
Trombon: Işık Üstündağ, Ebru Kennington, Didem Yılmaz
Saksafon: Çağdaş Oruç, Duru Tuna, Barış Ertürk, Meriç Demirkol
Kontrbas: Volkan Topakoğlu
Davul: Ekin Cengizkan

Emin Fındıkoglu: 1940'ta İstanbul'da doğan Emin Fındıkoğlu ilk müzik eğitimini melofon üzerine almıştır. Daha sonra ünlü caz eleştirmeni Cüneyt Sermet ve Arif Mardin'le çalışmıştır. Boston Berklee School of Music'te burslu okurken (1962-1966) kompozisyon-aranjman üzerine lisans eğitimi görmüş ve diğer pek çok hocanın yanı sıra, Herb Pomeroy (beste), Ray Santisi (piyano), John LaPorta (emprovizasyon), Bill Maloof (orkestrasyon) ve James Progris (kontrpuan) ile çalışmıştır. Berklee LP'nin 8. sayısına (Duke Ellington'a Bir Armağan) iki tane Mercer Ellington melodisi aranjmanı ile katkıda bulunmuştur. İstanbul'a döndükten sonra İsveçli saksofon devi Lennart Jansson'un kuartetinde piyanist olarak çalmış ve The Rhythm Section adlı caz kulübünü kurmuştur. 1970lerin başında tüm Avrupa'da dans müziği gruplarında çaldı. Tiyatroya olan ilgisi onu Hair müzikalinin İstanbul prodüksiyonunda (1971) ve Kurt Weill ve Hans Eisler'in müziğiyle birlikte bir şarkı kolajı olan ve oldukça alkışlanan Brecht-Cabaret'de (1979) müzik direktörlüğüne yöneltmiştir. Üflemeli çalgılar toplulukları için yazma tutkusu onu, Türk caz sahnesinin önde gelen üflemeli müzisyenlerinin dahil olduğu Euphony (1986) ve Détente (1999) gibi grupların oluşumuna yöneltmiştir. 1985'te BİLSAK Uluslar arası Caz Festivali'ni kurmuştur (İstanbul'da türünün ilk örneğidir). 1996'da Muzikotek etiketiyle Dog Songs CD'sini çıkarmıştır. MIAM'da öğretmenliğin yanı sıra, çekirdeği yaylı dörtlüsü olan bir caz topluluğu oluşturmuştur.

 
akcazAhmet Ulug